جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

نكاتي براي طراحي بهتر سايت فروشگاهي

دوربين مداربسته / سيستم هاي نظارت تصويري / مقالات دوربين مداربسته / هايك ويژن / تي وي تي

نكاتي براي طراحي بهتر سايت فروشگاهي

۱۷ بازديد

نكاتي در رابطه با طراحي سايت فروشگاهي، كه بايد بدانيد. حتما شما هم به قدرت خارق العاده اينترنت در همه زمينه ها پي برده ايد. اين روزها با استفاده از اينترنت هر كاري كه مد نظرتان باشد، مي توانيد انجام دهيد. يكي از كارهايي كه در فضاي اينترنت بسيار مورد توجه قرار گرفته است. و به سرعت در حال پيشرفت مي باشد، داشتن سايت فروشگاهي مي باشد. با اينترنت ديگر فروش محدوديتي ندارد.

سايت فروشگاهي

امروزه زياد مي شنويم كه با استفاده از اينترنت مي شود، به درآمد دست پيدا كرد و انواع روش و شيوه هاي آن را بيان مي كنند. اما يكي از پولساز ترين و پر رونق ترين روش هاي كسب درآمد داشتن سايت فروشگاهي مي باشد. خريد آنلاين از فروشگاه هاي اينترنتي به يك امري كاملا عادي و روتين در زندگي همه افراد تبديل شده است. به همين دليل بسياري از افراد تمايل دارند كه خدمات و محصولات خود در فضاي اينترنت و در قالب سايت فروشگاهي به مشتريان خود ارائه بدهند.

قطعا معروفترين سايت فروشگاهي در ايران سايت ديجي كالا مي باشد، كه ابتدا فعاليت آنها با فروش تنها چند محصول محدود آغاز شد ولي امروزه شاهد اين مسئله هستيم كه تبديل به بزرگترين سايت فروشگاهي ايران شده اند. هر نوع محصولي كه شما مد نظر داشته باشيد، به راحتي مي توانيد در اين سايت به آن دسترسي داشته باشيد. هرگز به اين قضيه توجه نداشته باشيد كه چون سايت ديجي كالا وجود دارد، و بزرگترين سايت فروشگاهي ايران مي باشد، بسياري از مردم از آن خريد مي كنند و به همين دليل عقلاني نيست كه ما نيز سايت فروشگاهي داشته باشيم.

نكاتي در رابطه با طراحي سايت فروشگاهي

اين طرز فكر كاملا اشتباه مي باشد، به دليل اينكه سايت هاي فروشگاهي بسيار زيادي وجود دارند كه بدون اينكه ديجي كالا را رقيب خود بدانند، فعاليت دارند و به درآمد هاي بسيار بالايي رسيده اند. اما اگر شما هم تصميم گرفته ايد كه براي فروش محصولات و خدمات خود يك سايت فروشگاهي راه اندازي كنيد، براي اين كار مي بايست طراحي سايت خود را به شخصي كه در اين زمينه فعاليت داشته و پروژه هاي سايت فروشگاهي مناسبي داشته مراجعه كنيد. اما قبل از همه اين حرف ها، شما به عنوان يك كارفرما مي بايست نكاتي را در رابطه با طراحي سايت فروشگاهي خود مد نظر قرار بدهيد.

نكاتي در رابطه با طراحي سايت فروشگاهي

طراحي ظاهري

شما زماني كه يك سايت فروشگاهي براي فروش محصولات خود راه اندازي مي كنيد، بايد به اين اصل توجه داشته باشيد كه سايت شما مانند مغازه و ويترين كار شما مي باشد. بنابراين به لحاظ ظاهري مي بايست بسيار زيبا باشد تا مورد توجه مخاطبان و مشتريان شما قرار بگيرد. به همين دليل در ابتدا اولين فعاليت شما در راستاي راه اندازي سايت فروشگاهي، داشتن طراحي ظاهري زيبا و رابط كاربري مناسب مي باشد. به اين دليل كه مخاطبان و مشتريان شما جذب خدمات و محصولات شما شوند، زيبايي ظاهري سايت بسيار مهم و مورد توجه مي باشد. شما مطمئن باشيد كه اگر سايت زيبايي نداشته باشيد، بسياري از مخاطبان و مشتريان بالقوه خود را از دست خواهيد داد.

نكاتي در رابطه با طراحي سايت فروشگاهي

براي اينكه در همه موارد برخورد اول و نگاه اول تاثير بسزايي در جذب مخاطب و خريد دارد. شما به همه مواردي كه در نگاه مشتري تاثير دارد مي بايست توجه كافي داشته باشيد، از طيف رنگي كه در سايت خود مي خواهيد استفاده كنيد تا طراحي لوگو و ديگر مسائل مربوط به ظاهر سايت فروشگاهي شما. نكته ديگري كه در رابطه با طراحي ظاهري سايت خود مي بايست مد نظر داشته باشيد اين نكته مي باشد، كه طراحي ظاهري سايت شما همخواني با نوع محصولاتي كه به فروش مي رسانيد، داشته باشد.

سهولت خريد

نكته بعدي كه در رابطه با سايت فروشگاهي خود مي بايست مد نظر داشته باشيد، سهولت خريد از سايت مي باشد. در هنگام طراحي سايت بايد به اين نكته توجه داشته باشيد، كه پروسه خريد از سايت شما به آساني صورت بگيرد. مشتريان هنگام خريد قطعا علاقه اي ندارند، كه پروسه طولاني و پيچيده اي را براي خريد محصول خود طي كنند. و در بسياري از مواقع به دليل پيچيده بودن پروسه خريد، بسياري از مشتريان از خريد خود صرف نظر كرده اند.

امكان بررسي و مقايسه

يكي ديگر از نكاتي كه باعث مي شود مشتري شما با خيال آسوده از سايت شما خريد داشته باشد، امكان بررسي و مقايسه با ديگر محصولات مي باشد. براي خود شما هم قطعا اين اتفاق پيش آمده كه قصد خريد براي مثال پيراهني را داشته ايد و اما در بين دو انتخاب مردد هستيد كه كدام را انتخاب كنيد. در خريد هاي اينترنتي از فروشگاه هاي اينترنتي قطعا همچنين مسائلي رخ مي دهد، بنابراين بسيار هوشمندانه مي باشد كه  شما با توجه به نوع محصولي كه مشتري قصد خريد آن را دارد، شرايطي را فراهم سازيد تا مشتري بتواند محصولات را با يكديگر مقايسه كند.

توضيحات در مورد محصولات

فرقي ندارد كه شما در سايت فروشگاهي خود چه محصولي را به فروش مي رساند. در رابه با تك تك محصولاتي كه در سايت فروشگاهي خود به منظور فروش قرار داده ايد، مي بايست درباره آنها اطلاعاتي را به خود ارائه بدهيد. براي مثال اگر شما سايت فروشگاهي فروش لباس داريد، مي بايست در رابطه با همه محصولات و پوشاك خود اطلاعاتي از قبيل اندازه، جنس، رنگ دقيق، نحوه شستشو و ... در اختيار مخاطبان خود قرار بدهيد.

نكاتي در رابطه با طراحي سايت فروشگاهي

همچنين عكس هايي كه در رابطه با محصولات خود به عنوان نمونه در سايت قرار مي دهيد، مي بايست كاملا با محصولي كه در اختيار مشتري قرار مي دهيد، يكسان باشد. به اين شيوه نباشد كه مشتري با استفاده از اطلاعات و عكس هايي كه شما در سايت در رابطه با محصول گذاشته ايد، خريد را انجام دهد ولي زماني كه محصول را دريافت مي كند، مطابقت با سايت نداشته باشد.

و آخرين مورد در رابطه با سايت فروشگاهي، داشتن درگاه هاي پرداخت آنلاين مي باشد. بهترين روش براي دريافت هزينه محصولات پرداخت آنها به صورت آنلاين و از طريق اين درگاه هاي پرداخت مي باشد. با استفاده از اين روش هم مشتري از شيوه پرداخت خود مطمئن است و هم هزينه ها مستقيما به حساب شما واريز مي شود.

  1. http://seobaran.parsiblog.com/Posts/38/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%d9%8a+%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87+%d9%86%d9%88%d9%8a%d8%b3%d9%8a/
  2. http://seokaran99.parsiblog.com/Posts/34/%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%b4+%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87+%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a+%d9%88%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d9%87%d8%a7/
  3. http://seoinweb.azadblog.com/post-200230.html
  4. http://seosaz.azadblog.com/post-200232.html
  5. http://seoweb5.rahatblog.ir/post/14
  6. http://seo.rahatblog.ir/post/14
  7. http://webinja.rahatblog.ir/post/11
  8. http://seowebkar.bestblog.ir/post/40
  9. http://seokav1.bestblog.ir/post/40
  10. http://seokav.bestblog.ir/post/34
  11. http://web.ratablog.com/post-94566.html
  12. http://seosaz.ratablog.com/post-94567.html
  13. http://seowebkar.atizo.se/post/1
  14. http://seowebmaster.atizo.se/post/1

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.